Kunstbeurs van Noord Brabant
24 t/m 26 juni 2016 Lithoijen (gem. Oss)

Wilt u genieten van kunst, kom dan naar de tweede editie van de Kunstbeurs van Noord-Brabant
Met meer dan 5000 bezoekers was de eerste editie zeer succesvol te noemen. Natuurlijk is het uitgebreide en kwalitatief hoogwaardige kunstaanbod en de schitterende accommodatie voor het allergrootste gedeelte bepalend geweest voor het succes. Echter ook de vele activiteiten die tijdens de beurs plaatsvonden hebben hieraan een bijdrage geleverd. Men kon genieten van live muziek, er vonden workshops en demonstraties plaats en was er een portretkunstenaar actief. Ook de inwendige mens kwam aan zijn trekken en had de beurscateraar een zeer uitgebreide menukaart. Ook was er een wijnproeverij, werden bieren van een plaatselijke bierbrouwerij geschonken en kon men genieten van een heerlijk ijsje van een echte Italiaanse ijsboer. Dit jaar zijn er nog meer deelnemers en zijn er nog meer activiteiten gepland. De tweede editie belooft dan ook weer een groot succes te worden dan de eerste. Kortom, zoekt u een mooi kunstwerk voor in huis, tuin of bedrijf, of wilt u gewoon genieten van kunst, kom dan naar de  Kunstbeurs van Noord-Brabant.

Hedendaags kunst op unieke locatie

U zult verrast worden door het enorme aanbod aan kunst. De deelnemende kunstenaars zijn met zorg geselecteerd en staan garant voor een hoge kwaliteit. Alle disciplines zijn vertegenwoordigd. Schilderijen, bronzen- en keramische beelden, maar ook glaskunst, foto’s en sieraden kunt u in de mooi uitgelichte stands bewonderen. In tegenstelling tot bij vele andere beurzen zijn de meeste kunstenaars zelf aanwezig. Zij zullen u dan ook graag een  toelichting geven op hun werk, hun technieken en inspiratiebronnen. Een aanrader voor iedereen die van schoonheid en van betaalbare, met vakmanschap gemaakte kunst houdt.

Maak kennis met een breed aanbod van hedendaagse kunst op de schitterende locatie van galerie Sous-Terre Lithoijen. Niet alleen de kunstbeurs en de vestiging van galerie Sous-Terre met haar reusachtige beeldenpark is inspirerend, maar ook de ligging van deze locatie in het typisch Brabantse landschap is een trekpleister op zich. Kunst als onderdeel van de natuur. Dit maakt de locatie tot een inspirerende plek voor iedereen die van (natuurlijke) schoonheid houdt. Kunst kijken en kunst beleven, dat zijn de ingrediënten van de kunstbeurs. Dus nogmaals, kom naar de beurs en laat u verleiden door al het moois dat er te genieten valt.

Jeroen Bosch Paviljoen en Herman Brood collectie

Kunstenaars die sinds lange tijd geïnspireerd zijn door Jeroen Bosch exposeren hun werk in het Jeroen Bosch Paviljoen en in de ‘ Tuin der Lusten ‘. Verder is er op de beurs een grote collectie schilderijen en zeefdrukken van Herman Brood, met echtheidsverklaring, te koop.

Maak kans op een kunstcheque van € 1000,-

Onder de bezoekers die bij binnenkomst op de beurs hun gegevens en e-mailadres achterlaten, wordt een kunstcheque van € 1000,- verloot. Deze cheque kan besteed worden bij galerie Sous-Terre, de organisator van de beurs. De winnaar krijgt persoonlijk bericht.

Wat u nog meer kunt verwachten

Tijdens de beursdagen worden demonstraties en workshops gegeven door diverse deelnemende kunstenaars in verschillende disciplines. Zonder de overige deelnemers te kort te willen doen, is het vermeldingswaardig dat ook beeldhouwster Marianne Houtkamp demonstraties verzorgd. Marianne geldt al geruime tijd als één van Nederlands meest succesvolle kunstenaars. Verder kunt u beeldhouwers van het Zandsculpturen Festival Oss aan het werk zien en kunt u samen met hen uw eigen zandsculptuurtje maken.  Ook kunt u door portretkunstenaar Bezano voor slechts € 20,- een karikatuur portret van u zelf of uw kind laten maken. Verder vinden er tijdens de beurs diverse optredens plaats op het muziekplein waar het, onder het genot van een hapje en een drankje, heerlijk genieten is.

Muziekschema:
Vrijdag 24 juni  19 – 22.00 uur: Birdie Seven.
Zaterdag 25 juni  van 13.00 – 17.00 uur en van 18.00 – 22.00 uur: The Dixie Muppets
Zondag 26 juni 13.00 – 17.00 uur: Be Grovin

Beelden zeggen meer dan 1000 woorden

Wilt u zien hoe de beurs er vorig jaar uitzag?
kijk dan naar het filmpje op  www.kunstbeursvannoordbrabant.nl

Beursinformatie

Beurslocatie: Batterijstraat 23a in Lithoijen ( gem. Oss )
Openingstijden: Vrijdag 24 juni van 17.00 uur tot 22.00 uur. Zaterdag  25 juni van 11.00 uur  tot 22.00 uur en zondag 26 juni van 11.00 uur tot 18.00 uur.
 Entree: Dagkaart € 10,
65+kaarthouders en CJP € 5,-
Kinderen tot 14 jaar gratis (mits onder begeleiding).
Parkeren Bezoekers: P1, kosten bedragen €2,00

Mindervaliden: P3, kosten bedragen €2,00

Deelnemers: P2

Contact